onsdag 24 november 2010

Flaggfirad födelsedag

Flaggan blev väl inte hissad för att jag fyllde femtiosju. Men jag kan ju alltid intala mig det. Mina härliga elever tyckte också det var OK att jag såg flaggan som "min". Och egentligen är den det.. iallafall till en del ... för hade jag inte blivit inspirerad av Inga att förslå att vår skola också skulle bli Grön Flaggskola, så hade det inte blivit någon flagga.
Så det var ypperligt att flaggan hissades på min och på skolans äldste elevs födelsedag.
Roligt att fylla år när man blir storfirad på Facebook och när ens härliga, fantastiska elever kommer med både presenter och fina teckningar. Och när alla sjunger i den härligaste "Ja, må hon leva "-kör i matsalen.
Igår kom det en "Postkaka" från dottern. Ska avnjutas till helgen. Andra dottern ringde och grattade idag. Vykort har också anlänt. Och C-E hade köpt en fin blomma - liksom svägerskan.
Helt otroligt - inte är man värd all denna uppmärksamhet! Jag som själv är så ofantlig dålig på att komma ihåg andra - om inte FB påminner!
Körde till Ullared igår, trots alla varningar. Helt OK väglag! Det var ju fler än J och jag som trotsat väglagsvarningarna, men det var ju ganska glest i den stora butiken.
Så det blev en hel del handlat - och framförallt var det KUL att gå i det jättestora varuhuset när det var lätt att ta sig fram därinne. Testade nya fiket på andra våning. Jättefint och prisvärt!
Så en Ullaredsresa är lika mycket nöjesresa som shoppingresa. Plus att det är kul att göra något med dotera.
Hade en härlig sistalektion idag. Ett par elever bloggade om veckan som gått ( för första gången alldeles ensamma) och esten av klassen hjälptes åt att göra en Photo Story om besöket på Navet. Vilken bra lektion !

2 kommentarer:

  1. Stort grattis både till dig på din dag och till skolan för Grön Flagg-certifieringen. Lycka till med nästa temaarbete.

    Skönt att resan gick bra igår och att ni hade trevligt. Kanske ska ge varuhuset en chans nån gång. Inte min grej egentligen, men kan bli. Ikväll har vi haft körövning inför julkonserten.

    SvaraRadera
  2. Det är bara att lyfta på hatten och gratulera! Det är klart att det är för dig den gröna flaggan hissas. Visst är det tack vare dig det arbetet kommit till skott. Så ta till dig alla grattis du får!

    Skönt att ni fick gå utan alltför mycket folk i den gula butiken =)
    Själv styrde jag kosan från Falkenberg över skogen i snöoväder.
    Ska in i butiken i morgon.

    Stor grattiskram till dig från mig <3

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas