onsdag 12 januari 2022

Ordlek 2

 … en slags selfie med frågor från Klimakteriehäxan om dig själv. För egen del så kopierade jag den från https://ankisbildblogg.wordpress.com/

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Och tillägg inom parentes kan du självklart strunta i.

  1. Efternamn: Larsson ( Jonsson tidigare) 
  2. Blomma: Nejlika  ( Om ett par månader kommer det sannolikt att finnas de nejlikor i mängder av färger att köpa hos Stationen Blommor i Hestra. Brukar frossa i de billiga nejlikknippena som säljs till extrapris i mars/april.)
  3. En flicka du känner: Adele  ( En gammal god vän som jag numera  träffar alldeles för sällan... )
  4. Favoriträtt: En hemlagad lasagne ( tycker sällan att de restauranggjorda är lika goda)
  5. Barnbok: Emil i Lönneberga 
  6. Något du aldrig tar på dig: Ansiktsmask  ( Vilket kan innebära flera olika varianter: Ansiktsmask i form av speciell kräm... nä, jag nöjer mig med vanlig "tantkräm", morgon och kväll. Ansiktsmask i form av balaklava: Så otroligt fegt att gömma sig bakom en sådan, i exempelvis en demonstration eller i samband med läktar-ordning. Man ska stå för sina åsikter och handlingar! Ansiktsmask  form av munkydd: Förstår att det behövs i vissa sammanhang, där det är trångt med folk. Men inget jag skulle ta på här på landet, eller utomhus i staden.... )
  7. Låt du inte glömmer: Köppebövisan. ( Den var kul. Koppången är också väldigt vacker, och extremt svårsjungen... går så lågt och så högt!)
  8. Mat du gillar: Nybakat bröd med enbart smör
  9. En grej från balkongen: Renons på balkong.  ( Blev aldrig så att vi fick till någon balkong, då vi byggde. Har en stor altan i stället)
  10. En plats du vill besöka: Great Britain ( Är väldigt förtjust i det landet. Hoppas verkligen att det kan bli en resa framåt hösten igen)
  11. Sömnknep: Något sådant behöver jag ej. ( Har en oftast en mycket god nattsömn)
  12. Lyssnar gärna på: Januaridagens droppande från all snö som smälter i flera plusgrader.
Doftnejlika från rabatten runt altanen
                                 
Förra vårens nejlikebukett... en av flera


12 kommentarer:

  1. Kul att du också fortsätter med Klimakteriehäxans Selfie. Så roligt om vi är många som deltar.
    Adele är väl en ganska så känd sångerska också. Gillar namnet. Nybakat bröd med endast smör och lite flingsalt över är så himla gott. Håller helt med dig där. Å visst droppar det lite här ikväll. Under dagen var det nollgradigt, men nu är temperaturen på väg att förhoppningsvis nå de utlovade sju plusgrader imorgon.
    Helt underbara bilder på nejlikorna:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sju grader! Hoppas att byvägen blir bär, så att man kan röra sig normalt igen!

      Radera
  2. Kul läsning. Idag töar det rejält 👌🏻

    SvaraRadera
  3. Nu ska vi se vad jag kan utläsa här, en kvinna i sina bästa år som sover ovaggad om nätterna, då är samvetet rent sägs det! Hon gillar lasagne, jag tycker den är lite "geggig" i konsistensen, inget fel på smaken men gillar när det är lite mer tuggmotstånd.Du valde inte dubbelnamn då, Jonsson-Larsson, hade ju varit lite originellare!
    Det är skoj att få reda på lite udda saker som beskriver bloggvännerna.
    Jag har aldrig besökt England. Min längtan går mer till de skotska hedarna eller Irland, är ju ingen stadstant direkt...
    Kram från pörtetanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit i Skottland och på Irland också. Gillar dem lika bra som England.
      Kul att bli analyserad av dej! Bättre än att få en dikt av vår egen kommunpoet... tror jag iaf.
      Kram!

      Radera
  4. Dina svar var SÅ bra, misslyckades helt att få ihop något. Fel efternamn, efter det fungerade ingenting.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är inte helt lätt ! Man får fuska lite med orden! Kram

      Radera
  5. Jätteroligt att läsa dina svar. Och flera hade kunnat passa in på mig också. Men nu gjorde de inte det bokstavsmässigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju det som är "problemet". Bokstäverna....

      Radera
  6. Kul att läsa även dina svar! Knepigt att få ihop det - och jag missade den sista frågan och gav ett svar som var ärligt, men på fel bokstav :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre ärligt svar. Man får "fuska" lite grann... det gör jag ju också...

      Radera
  7. Heisann, ja, kanskje det blir en tur til London på deg til høsten? Flott by!

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas