lördag 31 december 2022

Gott Nytt År!

 


Nyårsafton! 

Mildväder.

Traditionell nyårsgrillning för bybor, och en del utsocknes. 

Grillad korv är bästa utomhusmaten. Tror att alla tyckte så, för i år så var det enbart korvar, som fanns på de två grillgallren.


Det var nog rekord på uppslutning denna nyårsafton. Sannolikt ett trettiotal med alla. De som satt under grillplatsens tak hela tiden, de hann jag inte alls prata med.

Mycket trevligt var det, och kul att så många slöt upp!

2022 har varit ett bra år. Ett år som varit väldigt lugnt. Allt har gått sin gilla gång, och när det är så, då är livet som bäst.

Att sedan omvärlden, med alla oroligheter och konsekvenser av dessa, är som den är, det kan jag inte påverka. 

Ska strax ta mej an fisksoppan, som ska vara förrätt på kvällens knytkalas. Även det en tradition sedan många år tillbaka.

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

24 kommentarer:

  1. Även om jag inte är något större fan av korv så smakar en grillad korv alldeles utmärkt utomhus. Trevligt att uppslutningen blev så god.
    Lycka till med fisksoppen.

    Önskar er en fin nyårsafton!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grillad korv smakar alltid bättre än korv annars.
    Ha en trevlig nyårsafton 🥂Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa utomhusmaten! Kram//Anna-Lena

      Radera
  3. Men så härligt det lät ... älskar korv! Kul med så stor uppslutning. Lycka till med fisksoppan som säkert redan är klar.
    Och ett Gott Nytt År till dig och de dina!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näpp! Har bara börjat så smått! Kram//Anna-Lena

      Radera
  4. Mums! Knytis är toppen, gott nytt år! ⭐️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Visst är det bra med knytkalas!//Anna-Lena

      Radera
  5. Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tavmck och detsamma! Kram//Anna-Lena

      Radera
  6. Gott nytt år, till er också! / Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. Det var en rolig och aningen otippad tradition - korvgrillning. Å vilken tur ni hade med mildvädret:-) Du har rätt - korvar i alla möjliga och omöjliga utföranden är bästa utomhusmaten.
    Nu önskar jag dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nog ganska vanligt med korvgrillning på landsbygden, just denna dag. Men få har en välbyggd grillplats, som det finns i vår by. Detsamma!

      Radera
  8. Vad trevligt att ses på korvgrillning. Kul tradition. Och uppskattad kan jag tänka mig.
    Trevligt med knytis en nyårsafton och fisksoppan känns väldigt god.
    Önskar dig ett gott slut - Tack för ett fint år med många givande, tänkvärda och trevliga inlägg-
    Gott Nytt År. Och visst blir det ett bra år.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fisksoppan blev bra. God mat. Men blandningen av, framförallt olika viner, det mår jag måttligt bra utav. Detsamma!

      Radera
  9. Det är alltid så gott att grilla korv ute på en vedglöd.
    Önskar dig ett gott nytt 2023! Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Smakar riktigt bra! Kram//Anna-Lena

      Radera
  10. Gott Nytt År borde jag ha sagt redan tidigare men nu kommer det ! Och på det en God fortsättning. Så trevligt ni har det i dina trakter med sammankomst där ni alla grillar korv etc. Jättefint med den typen av anslutningar byssbor emellan. Varm nyttårskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor tradition i våra trakter. Korvgrillning på nyårsafton. Trevligt! God fortsättning ! Kram

      Radera
  11. En trevlig tradition att samlas kring! God fortsättning, låt oss hoppas att både vi själva får ett gott nytt och att världen besinnar sig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det fint du oxå! Världen har jag inte mycket hopp kring. Ej heller kring den j-a regering vi fått//Anna-Lena

      Radera
  12. Jag bor i Nederländerna och är jag en lycklig kvinna idag? Jag sa till mig själv att jag skulle rekommendera alla långivare som kan förändra mitt liv och min familj till alla som letar efter ett lån. Om du behöver ett lån och du är 100 % säker på att du kommer att betala tillbaka lånet, kontakta dem idag via e-post på: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas